TEKNOLOJİ 17 Nisan 2018
70b OKUNMA     968 PAYLAŞIM

Almayı Düşünenler İçin İşe Yarar Bir Karşılaştırma: PS4 vs PS4 Pro

PlayStation 4 mü, PlayStation 4 Pro mu? Hangisini almak daha mantıklı?


fat-slim ps4 ile pro ps4 karşılaştırması

ps4: 1152 sp - 32 rop - 800 mhz amd gpu - 1.84 tflops - 28 nm-16 nm
ps4 pro: 2304 sp - 32 rop - 911 mhz amd gpu - 4.20 tflops - 16 nm

pro'nun sp ve rop sayısı rx 480 ile aynı. bu durum, pro'da gpu mimarisinin de güncellenmiş olabileceğini düşündürüyor. yani farklar kağıt üzerine göre biraz daha fazla olabilir veya mesela, vr performans farkı extra fazla olabilir.

tabii saat hızı nedeniyle, performansın rx 480'in gerisinde olacagını ekleyelim. küçük bir ihtimalle, xbox scorpio çıktığında, sony yazılım güncellemesiyle overclock yapabilir. bunun için, psu'nun ve baskılı devre güç elemanlarının yeterli tasarlanmış olması ve sony'nin fan sesi artışını göze alması gerekir.


ps4: 1.60 ghz - 8 çekirdekli amd jaguar cpu - 28-16 nm
ps4 pro: 2.13 ghz - 8 çekirdekli amd jaguar cpu - 16 nm

cpu sadece %33 hızlandırılmış. bu durum, cpu'ya yüklenen ögelere sahip bazı oyunlarda, sabit 60 fps'nin önüne geçebilir.

ancak cpu optimizasyonu konusunda, pc'ler bile 2014'ten itibaren ciddi yol almış durumda (amd mantle ve nvidia dx11 sürücü güncellemesi. ardından dx12'nin gelmesi). konsollar da iyi optimizasyona sahip olduğundan, çoğu oyunda 1080p@60 fps sağlanabileceğini düşünüyorum. sağlamayan yapımcılar, fizik ve animasyonları 60 fps'ye uyarlamakla uğraşmamış olabilir. uc4 bunun bir örneği sayılır.


ps4: 8 gb, 176 gb/sn unified gddr5 ram + 256 mb ddr3 ram
ps4 pro: 8 gb, 218 gb/sn unified gddr5 + 1 gb ddr3 ram

unified ram'deki hızlanma haricinde, ek ddr3 ram'in 1 gb'ye yükseltildiğini görüyoruz. daha çok arka plan işlemi ve ek özellik bu ram'e aktarılabilir, dolayısıyla oyunlara unified gddr5 ram'de daha çok alan kalacak. pro'daki yüksek çözünürlük için bu gerekliydi. ayrıca, pro'nun daha çok multi-task özelliği sunmasını sağlayabilir.


ps4: hdmi 1.4 ve 1080p@60 hz / hdr10 desteği
ps4 pro: hdmi 2.0 ve 1440p-1800p-2160p@60 hz / hdr10 desteği

hdmi 2.0 sayesinde, 4k 60 hz'i 4:4:4/rgb/chroma olarak veriyor. yani, yazı gibi küçük detaylar %100 net çıkıyor. bunun için, kutudan çıkan 2.0 kabloyu tv'nin 2.0 girişine bağlamanız ve tv'nin rgb özelliğini açmanız gerekir (samsung'ta uhd color olarak geçer).

hdmi 2.0 desteği, geçmişte herhangi bir hdr desteğiyle lanse edilmemiş, orta düzey panelli tv'lerde hdr10 açılmasını da sağlıyor olabilir. elimdeki tv ile, ps4 pro normalde hdr desteği vermezken, uhd color'u açınca hdr aktif oldu. tabii gerçek hdr10 yerine hdr8@10 emülasyonu veya kısıtlı destek veriyor olabilir; ancak açtığımda görüntüde ciddi iyileşmeler görülebiliyor.
tv'nizin yazılımını güncel tutun ve hdmi 2.0 özellikleri aktif olsun.

tv'imde, gene 2.0 girişine takılıp uhd color etkinleştirildiğinde, standart ps4&stok kablosuyla da hdr açılmakta. ancak yine de, duruma göre, pro'daki 2.0 çıkışının faydaları olabilir.

not: bazı tv'lerde, hdr açınca input lag yükselir veya hdr ile oyun modu aynı anda açılmaz. göz önünde bulundurun.


ps4: 802.11n/802.11ac wi-fi, bluetooth 2.1/4.0, 2x usb 3.0/3.1. slim'de optik ses çıkışı bulunmuyor
ps4 pro: 802.11ac wi-fi, bluetooth 4.0, 3x usb 3.1, optik ses çikışı

- hdd devri gene 5400 rpm. ancak yine de hızının daha yüksek olduğu söylenebilir. bazı oyunların yükleme süreleri, cpu hız farkıyla açıklanamayacak ölçüde kısalmış.

- yeni gamepad'te, ön ışığın touchpad'e yansıması sağlanmış ve 1-2 küçük iyileştirme yapılmış. batarya gene 800 mah.

not

ps4 pro'nun optik sürücüsü 4k blu-ray'leri desteklemiyor. xbox one s'de olan bir özelliğin eklenmemesi garip olmuş; ancak günümüzde kaç kişinin blu-ray disk kullandığı tartışılır.
stream servisleri veya konsola attığınız filmler için 4k desteği var.

not 2

4.50 yazılımı ile, pro'ya "boost mode/güçlendirme modu" opsiyonu eklendi. menüden aktifleştirmeniz gereken bu mod, pro desteği olmayan oyunlarda gpu'nun 911 ve cpu'nun 2.13 ghz çalışmasını sağlayarak, performansı bir miktar arttırıyor. bloodborne'da tekleme olan kısımlarda, gta 5'te şehir merkezinde, sabit 30 fps almaya başlıyorsunuz veya 30 fps sınırı olmayan kz sf'de, genel artış sağlıyorsunuz.

bu özellik, gpu sp'lerini henüz 1152 olarak kullanabiliyor. 4.2 tflops'u sağlayan esas kısım 2304 sp'dir. dolayısıyla, oyun cpu sınırında çalışıyorsa, cpu saat hızı daha çok yükseldiğinden, boost mode'un getirisi daha fazla oluyor.

Bu içerik de ilginizi çekebilir