SİNEMA 21 Temmuz 2016
300b OKUNMA     1595 PAYLAŞIM

Contact Filmindeki Akıllara Durgunluk Veren Ayna Sahnesi

Carl Sagan'ın bir romanından 1997 yılında beyaz perdeye aktarılan bilim kurgu filmi Contact'ın yıllardır konuşulan bir ayna sahnesi var.

İşte o efsane sahne

Bu sahnede kameranın nerede olduğuna dair yıllardır internet sitelerinde bir tez yazılmadığı kaldı.

aynaya kadar ne olduğunu anlayamadığınız en etkileyici sahnelerden biri.

Sahnedeki kameranın nerede olduğuyla ilgili şöyle videolu bir açıklama var

şurda bir açıklaması mevcut, yine de aklıma yatmadı yani. nerde lan bu kamera!?

yeşil ekranlı, efektli bir şeyler anlatmışlar, tam da anlamadım ama hiç bir efekte gerek kalmadan kolayca çekilebilecek bir sahnedir.

kamera ile ilgili aynalı dolabın birbirine bağlı olduğu basit bir mekanizma yeterlidir. yani sahne baştan sona ilgili aynadaki yansımadan çekilmektedir kamera ile birlikte hareket ederken. en sonda dolap, olması gereken yere yani duvarın bulunduğu yere gelince ilk ve son defa kamera hafif bir zoom out yaparak dolaptan uzaklaşır ve vurucu detayların görünmesi sağlanır.

ha bu şekilde yapmayıp efekt işlerine girmişlerse de boşa para harcamışlar.

edit: ha kolay çekilebilir olması, etkileyici ve iyi düşünülmüş bir sahne olduğu gerçeğini değiştirmez elbette.

--- spoiler ---

zaten dikkat edilirse omuzun üstünde kamera olan kişi sağ eliyle dolabı açarken küçük kızımız sol elini uzatıyor.

edit: arkadaşlar manyaklaşmayın tabii ki de aynada sağ el sol el olarak gözükür. burada bir hata yok. dolabı açan kişiyle küçük kızımızın montlarının içindeki giysilerinin renkleri farklı ama dikkat ederseniz. o kırmızı halka aslında ona dikkat çekmek için. 

edit 2: foto reddit'ten. elli kere izleyip beyimi yaktı sahne. 

--- spoiler ---

harika bir sahnedir. youtubeda nasıl çekildiğine ilişkin bir video mevcut ama o benim umrumda değil. üstteki entrylerde de anlatılmış başka türlü nasıl olabileceği zaten. ama burada önemli olan bu sahneyi düşünmektir bence.

hani ünlü ilizyonistlerin çok pahalı düzenekleri vardır filan. kimi düşük bütçeli ilizyonistler de aynı imkanlarla kendilerinin de aynı numaralarını yapabileceklerini iddia ederler. benim için bütçe ya da kullanılan teknikten ziyade kafada o numarayı yaratabilmek önemlidir.

kız kulesini 1 milyon euroluk bir düzenekle yok edebilir ve 10 saniye sonra geri getirebilirsin belki. bu dert değil ki önemli olan buna benzer bir gösteriyi dünyada ilk kez yapmış olmak, bunu düşünmek.

işte bu sahnede de beni asıl vuran şey böyle bir sahnenin düşünülmesidir. ha ekstradan harika da uygulanmış o da ayrı bir takdir konusu.