OYUN 12 Mayıs 2023
7,1b OKUNMA     234 PAYLAŞIM

Gloomhaven'ı Dijital Ortamda Oynayacakların Önceden Bilmesi Gereken Şeyler

Popüler kutu oyunlarından, bir dungeon master olmadan frp oynamanızı sağlayan Gloomhaven'ın dijital adaptasyonunu merak ettiyseniz ilk izlenimlerinizi bu yazı sayesinde oluşturabilirsiniz.

oyun, deckbuilding ve turnbased rpg türlerinin güzel bir harmanı

hexagon grid haritalardaki turnbased savaşlarda aksiyonlar için önceden belirlediğiniz destenizi kullanıyorsunuz. hatta attack modifier'lar bile kart olarak yedirilmiş güzel bir şekilde. yani ağır bir armor verdiğiniz karakterinizin attack modifier destesine belirli bir sayıda "-1" kartları konuluyor. yahut "bless" olan karakterlerin destesine "x2" kartı konuluyor gibi.


oyunun temelde 2 mekaniği var öğrenmeniz gereken

initiative ve top/bottom action: her kart alt ve üst iki yarıdan oluşuyor. top actionlar genelde daha aktif atak ability'ler, bottom action'lar ise movement/buff/debuff vari olanlar. istisnalar tabii ki mevcut. her turda kullanmak üzere 2 kart seçiyorsunuz ve birinin üst birinin de alt aksiyonunu kullanıyorsunuz 

her kartın kendi initiative değeri var. her tur iki kart seçiyoruz ve istediğimiz birinin initiative'ini kullanıyoruz. pozisyonel aksiyonlar ve element infuse (altta anlattım) gibi olaylar için insiyatif çok önemli.


6'sı başlangıç karakteri olmak üzere 17 farklı karakter mevcut

bu classların her birinin kendine has "flavor"ı, oynanış biçimi var. ayrıca kendi içlerinde de farklı "build" opsiyonları mevcut. mesela rogue'u doğru ekipmanlarla" multiple ranged finisher" olarak veya "single target focus high dmg" olarak kullanabilirsiniz.


buildleri belirleyen şey maç öncesi seçtiğimiz belirli sayıda kartlar dışında equip'lediğimiz eşyalar

stamina potionlar, kullandığınız kartları tekrar elinize almanızı sağlarken; mana potionlar, element infuselamanızı sağlıyor. range artıran, armor penetre eden ve daha birçok farklı etki yaratan shield, armor, headgear vs mevcut.


element infuse dediğimiz bir mekanik var

bazı saldırılar/ekipmanlar, ortama (kişiye özel değil) element infuse ederken bazıları da infused elementi kullanarak farklı etkiler ortaya çıkartabiliyor. mesela rogue'un smokebomb ability'si ortama dark element infuse'larken, "eclipse" (assassin) classı dark elementi kullanarak doğrudan kill atabiliyor.


oyun epey keyifli

tek beğenmediğim yanı karakter ve büyü animasyonlarının azlığı. hatta genel olarak cilası eksik. voicelinelar ve müzik yok denecek kadar az, görevlerde görsel açıdan bir resim bir şey yok. şu oyuna biraz daha "flair" koysalar efsane olurmuş ama mekanik açıdan sapasağlam ve keyifli bir oyun olmuş.