OYUN 16 Temmuz 2018
31b OKUNMA     795 PAYLAŞIM

Heyecanlandırma Seviyesiyle Uçup Giden Oyun: Cyberpunk 2077'ye Dair İlgi Çekici Bilgiler

Reddit'te bulunan Cyberpunk 2077'ye dair yapılmış bir soru-cevap etkinliğini Sözlük yazarı "desaccorde" merak edenler için Türkçeye çevirmiş.


soundtrack nasıldı?

oldukça iyiydi. genel olarak synth ağırlıklı; fakat radyo istasyonlarında çalan çeşitli müzikler de mevcut. heavy metal, punk ve yabancı geleneksel müzikler de vardı. ayrıca radyolarda reklamlar ve sunucular da mevcut.

karakterin vücudunu first person olarak görebiliyor muyuz? (bacaklar vs.)

evet görebiliyoruz.

demoda gördüğünüz en çılgınca şey neydi?

v’nin elleri huzursuz olarak görülüyor, sonrasında da tıpkı orijinal teaser fragmanında olduğu gibi bıçaklar çıkıyor. daha sonra iki korumayı görüyor ve bıçaklardan birisini duvara geçirip durmadan önce duvarda biraz koşuyor. artık tam üstlerinde duruyor. daha sonra korumalardan birisinin silahını hackliyor ve tutukluk yaptırıyor. sonrasında ilk korumanın üzerine atlıyor ve diğer korumaya gözünü kestirmeden önce boynundan bıçaklıyor. diğer korumanın silahı tutuklu yapıyor ve daha sonra v onu da hallediyor. sunucu “farklı oynanış stillerini özendirmeye çalışıyoruz. isterseniz bir pasifist, isterseniz de siberninja olabilirsiniz” diyor. siberninja’dan azıcık da olsa bahsedilmesi tüm günümü güzelleştirdi.

samuray kılıçları ve kollardan çıkan bıçakların kullanılabilecek tek yakın dövüş silahları olacağını konfirme ettiler mi?

bundan bahsetmediler, fakat “çok çeşitli yakın dövüş silahları” olacağını söylediler. dolayısıyla yalnızca o ikisinin olacağını sanmıyorum. yakın dövüş olarak oynamak da mantıklı görünüyor. karşılama/savuşturma (parry) mekaniği mevcut ve katana kullanabiliyorsunuz.

yakın dövüş yetenek ve teknolojilerini gösterdiler mi? koldan çıkan bıçakları düşmana fırlatma vs. gibi farklı unsurlar var mıydı?

bıçak kısmını sona saklamışlardı, fakat eminim ki “illegal geliştirmeler” yapmaya gönüllü olan bazı doktorlarca geliştirilebilir yetenekler olacaktır. oyunda geliştirmeler doktorlar aracılığıyla vs. yapılabiliyor.

envanter sisteminin nasıl göründüğünü söyleyebilir misiniz? the witcher 3’e benzer bir envanter sistemi mi mevcut? karakterinizi görebiliyor ve/veya döndürebiliyor musunuz?

evet envanterde karakterinizi görebiliyorsunuz. the witcher 3’de bulunana oldukça benzer bir yapıda fakat daha transparan ve tech-y.

envanter sisteminin kabaca bir ms paint versiyonunu istesek çok şey mi istemiş oluruz? sadece genel yapısı ve görünüşü vs.

açıkçası tüm detayları hatırlayamıyorum. karakterin tüm hali envanterin en sağında yer alıyor ve toplam ekranın 1/3’ünü dolduruyor. envanterle ilgili olan kısım sol tarafta kalıyor, tıpkı the witcher 3’deki gibi.

envanter veya menüye döndüğünüzde oyun duruyor mu?

sanırım.

gizlilik elementi daha az olan bir yakın dövüş sistemi bekleyebileceğimiz izlenimi verildi mi?

eğer tank yetenekleri gibi hususları geliştirebiliyorsak yakın dövüş de oynanabilir görülüyor. oyun içinde inanılmaz hızlı hareket edebiliyorsunuz. dolayısıyla karakterlerin hızlıca hareket edip, yakın dövüş yetenekleriyle insanları öldürebileceğini şimdiden görebiliyorum.

oyun teknolojisi nasıl? saç simülasyonları (hairworks) vs. the witcher 3’den daha mı iyi? kıyafetler ve benzer tipteki materyaller? deformasyon, yıkım veya bahsini edebileceğiniz daha farklı bir teknoloji var mıydı?

oyunda çok fazla yıkım elementi mevcut. duvarlar aşınıyor, saklandığınız yerler parçalanıyor. sütunlar yoğun çatışmaya maruz kaldığında harap oluyor. aslında bakılırsa kıyafetlerden bahsedebilecek bir husus olmadı fakat oyunun dünyası ve detayı çok iyiydi. oyundaki popülasyon yoğunluğu çok fazlaydı (neredeyse hitman seviyesinde). saçlarda vs. herhangi bir teknoloji göremedim, fakat henüz optimize edilmediği için konulmadığı konusunda şüphelerim mevcut. ben açıkçası oyunda neredeyse hiç yükleme ekranı olmaması ve görüş uzaklığı konularına çok şaşırdım. inanılmaz bir şey. oyunu gündüz vakti göstermek istemelerine bu sebeple şaşırmıyorum.

senaryo ve diyalogların kalitesi hakkında ne düşüyorsunuz?

bence güzel. savaş sahnelerinin arasına serpiştirilen şakalaşma, espriler oldukça iyi. the witcher 3’deki gibi, fakat bir üst seviyeye taşınmış hali. insanlarla konuşmanız gereken esas cutscene diyalogları oldukça eğlenceli, fakat aynı zamanda da cyberpunk stiline çok güzel oturan bir şekilde.

“esas cutscene diyalogları” olarak bahsettiğimiz sahneler tp (third person) bakış açısıyla mı?

evet öyleler. bazı sahneler fp bakış açısını kullanıyor fakat bu sizi oyunun içine daha çok alıyor. örneğin bir sahnede arabanın arkasında oturan bir adamla konuşuyorsunuz. size görev hakkında bilgiler verir ve sigara içerken, şoför de sizi şehirde dolaştırıyor. her ne kadar ben oynamıyor olsam da, oldukça iyiydi ve oyuna daha çok odaklanmış şekilde hissettim.

oyundaki çatışma sistemini farklı oyunlar ile kıyaslayabilir misiniz? eğer kıyaslarsanız, oyundaki vuruş hissayatının hangi oyuna daha yakın olduğunu düşünüyorsunuz?

oyundaki çatışma sistemi, az bir şey titanfall mekanikleriyle birleşmiş dishonored şeklinde hissettiriyor. geliştirici oyunu tanıtırken sürekli olarak korunma almak için kayıyor veya duvarda koşuyordu. silahlı çatışma birçok oyunun birleşimi gibi görünüyor fakat ben sevdim. ana tabancanız neredeyse borderlands silahı gibi hissettiriyor fakat doom elementleri gibi hissettiren birçok modifiye edilmiş silah da mevcut. silahlı çatışmanın oldukça tatmin edici ve akıcı olduğunu söylerdim. açıkçası oyunun hep deus ex gibi kalitesiz veya sürekli olarak gizlenmeye endeksli olacağını sanıp korkuyordum; fakat cp77 oldukça hızlı bir akışa sahip. ayrıca! duvarların arkasında da vurabiliyorsunuz. duvarın diğer tarafında bulunan düşman elindeki büyük bir silahla duvara doğru ateş etmeye başladı. her tarafta uçuşan parçalar mevcutken, v camdan içeri yandan destek olmaya çalışıyor. bu esnada da ortağınız jackie (fragmandaki iri yarı arkadaş) direkt olarak duvardan içeri koşarak elemanı etkisiz hale getiriyor.

düşmanların dayanıklılığı nasıldı? division mı, destiny mi yoksa bioshock mı?

düşmanları öldürme süresinin kötü olmadığını düşünüyorum. belki biraz borderlands’deki düşük seviye düşmanlar gibiler. ayrıca borderlands dememin sebebi, bazı düşmanların gözünüzde bulunan teknolojiyle taranıp, zayıflıklarının vs. ortaya çıkartılabilmesinden dolayıdır.

korunma mekanizması nasıl işliyor? far cry gibi olduça doğal hissettiren, akıcı ve yanlardan eğilip vs. ateş edebildiğimiz şekilde mi? yoksa rainbow six vegas’ta vs. olduğu gibi tp bakış açısında mı?

far cry.

sunumun önceden planlanmış (scripted) olduğu düşünüyor musunuz?

diğer gazetcilerin röportajlarını vs. de okuduktan sonra, bayağı planlanmış olduğunu söyleyebilirim. fakat yapımcı oyunu gerçekten oynuyordu. hatta sunucuya takılarak sokakta yürüyen kediyi vuracakmış gibi yapıyordu.

oyunda yükleme ekranları var mı?

hayır. açıkçası aklımın almadığı bir şey. v apartmandan aşağı doğru inmek için asansöre biniyor ve bu esnada, asansör yavaşça aşağı inerken siz de tüm şehri görebiliyorsunuz.

oynanabilir olan karakter seviye atlayabiliyor mu? seviyenin oyun içerisindeki anlamı tam olarak nedir? yalnızca yeni yetenekleri ve geliştirmeleri kullanabileceğiniz bir yapı mı sunuyor?

görünüşe bakılırsa, geliştirmeler kredi kullanımları aracılığıyla alınabiliyor. oyunda ayrıca karakter statları bulunuyor -ki sanıyorum bunları xp ile geliştirebiliyoruz. statlar şu şekilde; strength, constitution, tech, cool, intelligence ve reflex.

the witcher 3 karşılaştırıldığında yüz animasyonları nasıldı?

bazı karakterler gerçekten çok ama çok iyi görünüyordu. doktor inanılmaz detaylıydı, hatta yanağındaki pigmentleri vs. bile seçebiliyorsunuz. diğer karakter modellemeleri biraz daha kabacaydı, fakat birçok şeyin hala değişebileceği ve bazı hususların da optimizasyona ihtiyacı olduğu söylendi. ayrıca tıpkı the witcher 3’de olduğu gibi gözler olayı bitiriyordu.

gizlilik mekanizması nasıl? herhangi bir geliştirme ile vs. alabileceğimiz görünmezlik gibi şeyler var mıydı?

görünmezlik için herhangi bir şey göremedim fakat gizlilik mekanizması dishonored’a yakın bir şekilde. birçok dikey hareket ve hızlı eliminasyonlar mevcut. bence çok güzeldi ve hatta biraz ghost in the shell havası veriyordu.

oyunun havası genel olarak nasıldı? yani, npc’lerin etrafta yürümeleri vs. nasıl hissettiriyordu? örneğin the witcher 3 ve gta 5 ile karşılaştırırsak, bunlarla aynı seviyede miydi yoksa daha çok derinliği olan farklı bir yapıda mıydı? örneğin the witcher 3’de her ne kadar çok fazla npc olsa da, şehrin boş hissettirmesi çok uzun sürmüyor zira npc’ler ile etkileşim mevcut değil. sunum bu tarz şeyleri anlamak için yeterli miydi?

açıkçası popülasyon yoğunluğu bana daha çok 2016 hitman’i hatırlattı. belki biraz daha küçüğü olabilir. aynı anda gerçekleşen birden çok rastgele olay vardı ve hem çok güzel hem de dinamik hissettiriyordu. sanki yaşayan bir dünyanın içindeymişsiniz gibi. apartman kapılarını tekmeleyen polisler, duman ve sisin dolu olduğu pazar yerleri, sokaklardaki evsizler, antrenman botlarıyla boks yapan dövüşçüler vs. dünya oldukça canlı hissettiriyordu ve popülasyon yoğunluğu da oldukça etkileyiciydi.

rastgele bir şekilde npc’leri öldürebileceğimizi biliyor musunuz? gta’daki gibi arabaları çalma vs. şeklinde mi yoksa the witcher 3’deki gibi saldırılamaz şekilde mi?

a22: henüz bu şekilde bir şey gösterilmedi fakat içeride birkaç kişiyle sohbet ettiğimde npc’lerle etkileşime girilebileceğini fakat bunların da sonuçları olacağını dile getirdiler.

loot ve envanter sistemi nasıldı?

cesetlerde bulunan eşyaları alabiliyorsunuz, mermiler vs. gibi. envanterde nasıl göründüklerini bilmiyorum açıkçası.

oyun bitime ne kadar yakın görünüyordu? e3 tanıtımından bağımsız olarak öne çıkan farklı teknolojiler vs. var mıydı? efektler, mekanikler...

fragman oyuna oldukça sadık bir şekildeydi. açıkçası fragmanda bulunan bazı yerlerin oyunda da oluşturulabileceğini düşünüyorum. böyle demişken; gösterilen şey pek tabii ki yalnızca bir tanıtımdı ve oyun gerçek anlamda az bir şey de olsa daha az etkileyici görünüyordu. fakat oyun hala yapım aşamasında ve kesinlikle tanıtımdaki seviyeye optimize edilebilir. iç ve dış mekanlar inanılmaz bir detay içeriyor ve aynı anda birden fazla olan olay var. bence cdpr bunun altından kalkabilir.

“dikeylik” nasıldı? oyundaki birçok binanın gta’daki gibi yalnızca büyük bloklar olduğunu mu düşünüyorsunuz? yoksa birçok kattan oluşan ve erişebilir iç mekanları olan veya erişilemeseler bile en azından insanların camda bir şeylerle uğraştıkları bir yapıda mı?

dikeylik inanılmaz. binalar birbirine olduça yakın bir şekilde ve görünüşe göre hepsinde girmek için asansör mevcut. tonlarca pazar yeri, bar, nargile dükkanları mevcut ve oyuncular buralara girip arka kapıdan çıkabiliyorlar.

diğer fps’lerde gördüğümüz gibi standart bir silah taşıma pozisyonu mu mevcut? etrafta dolaşırken silah daha doğal bir şekilde vs. mi tutuluyor? ya da silahları birden bire yoktan var eder şekilde mi çekiyoruz?

silahları saklayabiliyor ya da kılıfına koyabiliyorsunuz.

night city olarak gördüğümüz panorama oyun içi görüntülerden mi oluşuyor? (cdpr çadırında panorama resim mevcuttu, ona atıfa bulunuluyor.)

demonun bir anında karakter v apartmanının güneşliklerini açıyor ve bizler de bu panoramaya aşırı derecede benzeyen bir manzarayla karşılaşıyoruz.

hud ve yazılar ne renkteydi? ps4 bu oyunu çalıştırabilir gibi görünüyor mu? karakter yaratma ekranı detaylı mı yoksa daha önceden oluşturulmuş hazır yüzler mi mevcut? krom renk cilde sahip olabiliyor muyuz?

beni şaşırtan şeylerden birisi de hud’nin çok minimal olmasıydı -ki bence oldukça başarılı bir dizayn tercihi olmuş. kendinizi ne kadar geliştirirseniz hud de ona istinaden yeni özellikler kazanabiliyor. böyle demişken, hud parlak sarı ve gri renklerinde. ayrıca oldukça da transparan.

açıkçası oyun çok ama çok sıkışık ve etkileyici görünüyor. dolayısıyla oyunun ps4’te nasıl çalışabileceğinden bile emin değilim. bana kalırsa en iyi biçimde yeni konsollar ve pc donanımlarında çalışacaktır.

karakterinizi özelleştirebileceğiniz birçok dövme, yüz özelleştirmesi, saç tipi, piercing ve kıyafet mevcut. karakterinizin geçmiş hikayesini seçebiliyorsunuz; örneğin, night city’e neden geldiğiniz, çocukluk kahramanınız vs. gibi. kendinizi krom yapıp yapamayacağınız hakkında bir bilgi yok.

karakter süper kahraman özellikleri gibi güçlere sahip mi? ya da aşırı güçlü diyebileceğimiz bazı fantastik özelliklere?

aşırı güçlü diyebileceğimiz tek silah akıllı silahlardı -ki bunlar da düşmana kitlenerek hızlı ateş edebiliyorlar.

sürüş ve şehrin atmosferi nasıl?

sürüş gayet güzel, fakat biraz gerçek dışı-eğlenceli (arcadey) hissettiriyor. ama yine de bir ağırlığı mevcut.

hava durumu nasıldı?

güneşli ama cyberpunk’a özgü bir şekilde. telaşlanmanıza gerek yok ama, zira asya dili karakterlerini içeren tonlarca neon tabela, dumanlı/sisli pazar yerleri mevcut. gece muazzam görüneceklerinden hiç şüphem yok. özellikle gündüz vakti seçilmiş, zira şehrin detaylarını göstermek istemişler.

oyunu klavye/fare kombinasyonla mı oynamak daha iyi yoksa gamepad ile mi?

bence klavye/fare kombinasyonu zira savaş sahneleri oldukça hızlı. ama aynı zamanda biraz daha yavaş ve “tank-y” şekilde de oynayabiliyorsunuz. öyle olunca gamepad de iş görebilir.

diğer gazeteciler tarafından paylaşılmayan bazı ek bilgiler

1. çöpler ve kalıntılar rüzgarla etkileşim içinde. trauma team gemisi inmeye çalıştığı sırada teneke kutular ve çöpler uçuşuyordu.

2. yoldaki çevre mekanikleri yıkılabilir biçimde. çöp kutusuna vesaire vurduğunuzda içindeki çöpler yola saçılabiliyor.

3. sokaklarda dinamik ai olarak tanımlanabilecek onlarca element mevcut. örneğin; evsizlerin dilenmesi, polislerin cinayet mahalini incelemesi ve sokaklardaki cinayetler/suçlar...

4. sokaklarda bulunan serseriler düşman olarak görülebiliyor. müdahale edilebiliyor bu sebeple.

5. dinamik hava durumu mevcut. yağmur, fırtınalar ve hatta asit yağmuru bile mevcut.  

6. yakın dövüş olarak oynamak tamamıyla mümkün. kılıçlar ve parry mekaniği mevcut.

7. mermileri duvardan sektirerek düşmanları öldürmek mümkün.

reddit

Savaşa ve İnsanlığa Dair Muhteşem Oyun This War of Mine'da İşinize Yarayabilecek Tüyolar