Oynayıp Bitiren Birinden: God of War: Ragnarök, Parasının Hakkını Veriyor mu?
30 saatin sonunda god of war: ragnarök'ün ana hikayesini bitirdim sonunda. bir şeyler yazabilirim artık.
oyunun combat sistemi dallanıp budaklanmış, çeşitlilik inanılmaz seviyede artmış. düşman çeşitliliğini bariz artırmışlar her attığınız adımda farklı bir şeyle savaşıyorsunuz çok güzel olmuş. karakterimiz artık her şeyden parça parça alacağına karakterimize özel built dizip tek bir alanda usta yapabiliyoruz bu da çok güzel olmuş bence. önceki oyundaki efsun sistemi yerine bu oyunda nazarlık sistemi var nazarlığı geliştirdikçe efsun takabiliyorsunuz nazarlığınıza. önceki oyundaki tılsıma da bu oyunda rölik denmiş kullanımı halinde çok efektif olsa da genellikle savaş alanında aklınıza bile gelmez. spartalı öfkesinin şu ana kadar açtığım üç farklı modu var bunlardan birinin adı yiğitlik birininki gazap diğerininki de yanılmıyorsam hiddet.
yiğitlik modu spartalı öfkesini saldırı aracı olmaktan çıkartıp can tamlanımız için kullanmanızı sağlıyor benim oyun tarzıma en çok bu uyduğu için bunu kullandım genel olarak. tek sıkıntısı sizi iki, üç saniyelik hareket edemediğiniz bir animasyona sokması ve bu animasyon sırasında darbe aldığınız için kullanmanızın bir anlamı kalmaması. onun dışında çok işe yarar harika bir özellik olmuş bu.
gazap modu spartalı öfkesinin bir barını tek düşmana harcayıp o düşmanı yamultmaya yönelik bir mod. tüm kan likörü boynuzlarını bulup spartalı öfkenizi fullediğinizde tek savaş içerisinde dört tane düşmana tek atmanızı sağlıyor bu özellik. yine güzel olmuş faydalı buldum fakat ana hikayenin sonlarına gelmişken verildiği için pek kullanmaya fırsatım olmadı. hiddet modu klasik spartalı öfkesi modu. l3+r3'e basıp kratos'u muhammed ali'ye dönüştürüyorsunuz.
oyuna farklı farklı bir sürü kalkan eklenmiş. bu kalkanların özellikleri aslında ilk oyundaki ile aynı olmasına rağmen her birine farklı farklı dağıtılmış bu özellikler bence çok tatlı olmuş. kalkanlarımızda rönd (yanlış hatırlıyor olabilirim kusura bakmayın) adı verilen bir eklenti var kalkanlarımıza ekstra skill ekleyebiliyoruz bu eklenti sayesinde.
atreus geliştiğini çok hissettiriyor ve savaşlara eskisinden daha çok dahil olduğunu bariz görüyorsunuz. yetenek ağacı da oldukça geliştirilmiş güçlü bir karakter olmuş bizim oğlan.
oynanış olarak bahsetmek istediğim birkaç şey daha var, sonra da hikayeden bahsedeceğim ama spoiler uyarısını vermeden geçmeyeyim.
--- spoiler ---
oyundaki tek yoldaşımız atreus değil. freya da hikayenin belli bir bölümünden sonra müttefikimiz oluyor ve ana hikayede bile kratos'un yanında atreus'la aynı belki de daha fazla vakit geçiriyor. kendine has bir yetenek ağacı var onun da. üç ayrı dalda geliştirebiliyoruz freya'yı bunlardan biri vanir, biri valkür, diğeri de okçuluk.
okçuluk atreus'un özellikleri ile hemen hemen aynı bu yüzden pek bahsetmeyeceğim.
vanir özelliklerini açtığınızda freya'nın düşmanları büyü kullanmak yerine çivilediğini veya sağa sola savurduğunu görüyorsunuz izlemesi çok keyifli ve kratos'a yakışır bir yoldaş olduğunu çok güzel temsil ediyor bence.
valkür özelliklerini açtıkça da geçen oyunda kestiğimiz valkürlerin özellikleri yavaş yavaş freya'ya ekleniyor fakat oldukça nerflü bir şekilde yoksa bize oynayacak bir şey kalmazdı zaten ama bu özellikler de çok tatlı olmuş freya'nın yakın savaşta ne kadar başarılı bir tanrıça olduğunu izlemek çok keyifli.
oyunun belli bir kısmından sonra yeni bir silaha sahip oluyoruz ve kendisi bir mızrak.
draupnir mızrağı adındaki bu harika silahın oyundaki diğer silahlardan aşağı kalır hiçbir özelliği yok ve kratos'un bir sparta generali olmasından mütevellit mızrakla adeta dans ettiğini söylesek sırıtmaz. kendi yetenek ağacına ve rünik saldırılarına sahip olan bu silah oynanışı baştan aşağı değiştiren harika bir yenilik olmuş. oyundaki puzzle'ların bir kısmını da bu silaha ayırmışlar.
oynanış o kadar detaylı ki hikayeden bahsetmeye bir türlü başlayamadım. şöyle bir değineyim.
oyunun hikayesi ile ilgili en çok beğendiğim şey kratos'un somurtgan bir kas yığınından diğer insanları da umursayan, insanlaşmış bir tanrıya evrilmesi. kratos'un kalbini açmayı öğrenmesi çok güzel anlatılmış bu hikayede ve karakterlerin hissettiklerini oyuncuya hissettirmeyi harika başarıyorlar. hikayede atreus ile oynadığımız yaklaşık 6-7 saatlik bir kısım var ve özellikle angrboda sekansının biraz uzadığını düşünüyorum. o kısımlar beni az kalsın kopartıyordu hikayeden onun dışında şikayet ettiğim bir tane şey yok oyun boyunca gözlerimin dolduğu yaklaşık 4-5 farklı sahne var bunların hepsini bir yolunu bulup deneyimlemeniz gerekiyor. şundan da bahsetmem gerek bir önceki oyunla ilgili en çok sinirimi bozan şeyin kratos'un geçmişinde hiçbir şey yaşanmamış gibi davranmasıydı bu oyunda öyle bir şey yok karakterimiz eski seride yaşanan şeyleri anlatıp üstüne yorumlar falan yapıyor olması gerekiyordu bence zaten yapınca da güzel olmuş. bir de ben mi kaçırdım bilmiyorum ama kratos'un nasıl sağ kalıp bu topraklara geldiğini hala öğrenemedim bilen varsa açıklarsa sevinirim.
god of war: ragnarök; sunduğu hikayeyle, oynanışıyla, dünyasıyla parasını ve daha önemlisi zamanınızı sonuna kadar hak eden, oynayabileceğiniz en iyi oyunlardan bir tanesi. şiddetle tavsiye ediyorum.