Siyahileri Aşağılamak İçin Kullanılan Jim Crow Tabiri Nereden Geliyor?
1870'lerin sonlarından 1950'ler ve 60'lardaki sivil haklar hareketinin zaferlerine kadar, amerika'da su çeşmeleri, tuvaletler, restoranlar, konaklama yerleri ve ulaşımın yanı sıra "ayrı ama eşit" okullar da ırk ayrımcılığına maruz kalmıştır. tüm bunlar abd yüksek mahkemesi (plessy v. ferguson, 1896) tarafından yasal olarak onaylandı ve jim crow yasaları olarak adlandırılan yasalarla kodlandı. jim crow'un, 19. yüzyılda siyah yüzlü ozanları popülerleştiren karakterin, bu yasalarla nasıl ilişkilendirildiği açık değildir, ancak bu sembolün kullanımı yasaların doğası ve niyeti hakkında her şeyi söylemektedir.
jim crow karakterinin ilk olarak 1830'larda gezgin bir beyaz aktör olan thomas dartmouth ("daddy") rice tarafından canlandırıldığı düşünülmektedir. rice, paçavralar giyen ve yüzünü karartmak için yanmış mantar kullanan ve afrikalı bir amerikalının alaycı ve abartılı bir taklidini sunan ilk oyuncu değildi, ancak en ünlüsüydü ve başarısı, yaklaşık 1850'den 1870'e kadar gelişen popüler bir tiyatro formu olarak aşıklığın kurulmasına yardımcı oldu.
rice, jim crow olarak tanınacak karakteri ilk kez kentucky rifle adlı oyunun perdeleri arasında tanıttı ve bu oyunda, hareketlerini anlatan "jump jim crow" şarkısını söylerken gülünç bir denge dansı yaptı ("weel about and turn around and do jis so/eb'ry time ı weel about ı jump jim crow"). rice, karakteri esas olarak ahmak bir soytarı olarak tasvir etti; bu süreçte rice sadece diğer temel aşık gösterisi karakterleri için bir şablon oluşturmakla kalmadı, aynı zamanda sunumu beyazların siyah kültürüne olan hayranlığını yansıtırken bile afrikalı amerikalılara yönelik zararlı stereotipleri besledi, artırdı ve popülerleştirdi.
1830'ların sonlarında "jim crow" afrikalı amerikalılar için aşağılayıcı bir sıfat haline gelmişti, ancak tartışmalı bir şekilde ne diğer bazı terimler kadar yaygın ne de düşmanca aşağılayıcıydı. yeniden yapılanma sonrasında güney amerika'da beyazların üstünlüğünü yeniden tesis eden yasaların tanımlayıcısı olarak 19. yüzyılın sonlarında benimsenmesi, bu aşağılayıcı karikatürün afrikalı amerikalıların sözde aşağılık olduğu düşüncesini meşrulaştırmak ve ayrımcılığın merkezinde yer alan eşitlik ve erişimin reddini rasyonalize etmek için nasıl kullanıldığına işaret etmektedir.