SİNEMA 21 Aralık 2022
20,2b OKUNMA     345 PAYLAŞIM

Christopher Nolan'ın Oppenheimer Filmi Hakkında Geniş Fikir Verecek Demeçleri

Gişe filmleri denen şeye yeni bir soluk getiren efsanenin röportajlarından derlenen bu içerik, Oppenheimer'dan ne beklememiz gerektiğini de açıkça ortaya koyuyor.

"oppenheimer hayranlığım tenet'te yaptığım göndermeden sonra hayatını öğrendiğimde başladı. atom bombası ve olasılıkları hakkında ilk defa konuştuklarında kafalarında bir düşünce, bir an vardı; o düğmeye bastıklarında atmosferi ateşe verip dünyayı yok edebilecekleri küçük bir olasılıktı bu. öyle ya da böyle devam edip o butona bastılar. bunun tarihte oldukça ilginç bir an olduğunu ve seyircilerin o ana tanıklık etmeleri gerektiğini fark ettim." diyor christopher nolan.

"the dark knight serisinde çalışırken, 75 yıllık bir karakter üzerinde çalıştığımızı biliyorduk. haliyle hakkında oldukça fazla anlatım ve hikaye versiyonu vardı. üzerine yazılmış çizilmiş, birçok farklı yorumun getirildiği, gerçek hayat figürü olan oppenheimer'ı ele alırken de süreç aşağı yukarı aynıydı. mesele, farklı şekillerde yorumlanmış ikonik bir figür üzerinde çalışıp bu yorumlar arasında kendi versiyonumuza ve bu versiyonun kalbine ulaşabilmekti. bu, yabancısı olmadığım bir süreçti." diye de  ekliyor.

"memento'da yaptığım renkli ve siyah beyaz geçişleri arasındaki estetiği ve yapısal yardımı çok sevmiştim. ve hep o metoda dönmeyi istedim. kullandığım bu araca dönmek için bu harika bir zamandı. oppenheimer ile oldukça subjektif fakat aynı zamanda bununla ilintilenen objektif bir hikaye anlattık."


siyah beyaz imax çekimi hakkında ise şunları söylüyor

"kodak'ta çalışanlara, siyah beyaz imax çekim için meydan okuduk. ve onlar da bunun üstesinden gelebildiler. ilk defa imax'te siyah beyaz çekim yapabildik. sonuçlar harika ve heyecan vericiydi. bu, hoyte van hoytema (sinematografçı) ve ben ilk ekran testlerini gördüğümüzde aşık olduğumuz bir format haline geldi."


atom bombası denemesi olan trinity test çekimleri için

"bilgisayar efekti kullanmadan trinity test'i çekmek zor bir meydan okumaydı. görsel efektleri süpervizörüm andrew jackson, birçok görsel elementi pratik efekt olarak nasıl gerçekleştirebilirize uğraşıyordu. bunu yaparken de kuantum dinamikleri ve kuantum fiziğini trinity test ile bir araya getirmeliydik."


bir biyografi filmi (biopic) üzerinde çalışmanın getirdikleri ve seyircinin beklentileri hakkında ise şöyle konuşuyor nolan

"tarihi bir biopic hakkında bildiklerinizi unutun. bu oldukça büyük bir hikaye. ve büyüklüğü noktasında elimi attığım en büyük projelerden biri. lojistik zorlukları ve pratik zorlukları olan bir proje. fakat son derece yetenekli bir ekibim vardı ve hepsi işlerinin üstesinden gelebildi."


son olarak filmin ne kadarının subjektif, ne kadarının objektif ve ne kadarının kişisel yorumlarla işlendiğine dair bu biyografik filmin yapısına dair bilgiler veriyor

"birinin hayatı hakkında bir hikaye anlatmaya çalışıyoruz. kişisel yolculuklarını, kişisel anılarını ve tarihteki daha büyük ölçekteki yerlerini. haliyle hikayenin subjektifliği benim için her şey demek. bu olayları oppenheimer'ın gözünden izlemek istiyoruz. ve bu cillian murphy'e, hoyte van hoytema'ya, tasarımcıma, tüm ekibime biçtiğim bir görevdi. hikayenin kalbinde olan bu olağandışı adamın hikayesini onun gözünden nasıl anlatabiliriz? bütün kararlarımız bu önerme üzerine kuruluydu. bu subjektiflik filmin en önemli öğesidir. subjektiflik, bir insanın zamanda nasıl ilerlediğini, nasıl deneyim edindiğini ve bunu nasıl işlediğini, aklından neler geçtiğini gözler önüne serme açısından çok önemliydi."

kaynak: total film.