SİNEMA 28 Nisan 2022
115b OKUNMA     526 PAYLAŞIM

Cihangir'de Çekilen Kapıcılar Kralı ve Çöpçüler Kralı Hakkında İlginç Yapım Notları

Kapıcılar Kralı ve Çöpçüler Kralı filmlerinin ilginç bir ortak özelliği var: Cihangir'de bulunan Güneşli Sokak.

başrolünü kemal sunal'ın oynadığı çöpçüler kralı ve kapıcılar kralı filmlerinin ilginç bir ortak özelliği vardır: cihangir’de bulunan güneşli sokak. 

taksim meydanı’ndan sıraselviler caddesi’ne girin, sol tarafınızda kalan güneşli sokak’ta önce sizi selahattin zeren apartmanı karşılıyor.


1976 yapımı olan kapıcılar kralı filminin çekildiği apartman 1964 yılında inşa edilmiş.


aslında film için ilk tercih burası değilmiş. 1976 yılı sonlarında filmin çekimlerine uygun nitelikte bir apartman arayışına girilmiş ve ilk olarak nişantaşı uygun olarak görülmüş. ancak nişantaşı'nda yer alan apartmanların yönetimi ile istenen uzlaşma sağlanamayınca apartman problemini filmin yönetmeni zeki ökten çözüme ulaştırmış.

zeki ökten, öğrencilik yıllarında yaşadığı cihangir'i kapıcılar kralı'nın çekimine uygun görmüş, istanbul'un cihangir ilçesinde yer alan güneşli sokak seçilmiştir. selahattin zeren apartmanı ile yapılan görüşmeler sırasında ilginç bir tesadüfle senarist umur bugay, apartmanda çalışan kapıcının isminin seyit olduğunu öğrenince kapıcılar kralı'nda sadık olacak olan kapıcı karakterine seyit adını vermiştir ve gerçek kapıcı seyit'in üç çocuğundan ikisi de filmde yer oynamıştır.


kapıcılar kralı'nın seti cihangir'de öylesine büyük bir ilgi uyandırmış ki, oyuncuları yakından görmek isteyenlerin oluşturduğu kalabalık yüzünden çekimler sık sık aksasa da birkaç günlük rötarla tamamlanmasına sebep olmuş. 

filmin yapımcıları arif keskiner ile abdurrahman keskiner, seyit'in bir emekçi olması vesilesiyle 1977'nin 1 mayıs'ında gösterime çıkardığı kapıcılar kralı, 14'üncü antalya film festivali'nde kara çarşaflı gelin'in ardından en iyi ikinci film seçilmiş. ayrıca iki önemli kategoride altın portakal kazanmıştır:

- en iyi yönetmen (zeki ökten)
- en iyi erkek oyuncu (kemal sunal)


güneşli sokak demiştik, değil mi?

evet, 1 yıl sonra aynı sokak ekonomik ve kültürel anlamda alt tabakada görülen başka bir karakterin de toplumda yer tutma çabasının hikâyesine de şahitlik etti: çöpçüler kralı.


kapıcılar kralı'nın çok izlenmiş olması, sinema çevrelerince takdir görmesi ve antalya film festivali'nde ödüllendirilmiş olması umur bugay - zeki ökten birlikteliğini çöpçüler kralı'na da taşıdı. arif keskiner ile abdurrahman keskiner, o yıl paralarını selvi boylum al yazmalım'ın çekimlerine yatırdığı için çöpçüler kralı'nın yapımcılığını ertem eğilmez üstlendi. 

mekan yine güneşli sokak'tı. bunun gerekçelerinin başında gelenler şunlardı:

1. ne de olsa sokak sakinleri, kapıcılar kralı'nda her ne kadar oyuncuları yakından görme adına çekimleri zorlaştırmış olsalar da film seti konusunda deneyimliydi ve film, başka bir sokakta çekilseydi de sakinleri aynı şekilde aynı nedenden dolayı çekimleri zaten zorlaştıracaktı. 

2. zeki ökten, hem sokak arayışında bulunmayacak hem de izin almak için uğraşmayacaktı. bu da bir artı olarak görüldü .

3. sokağın dokusu, filmin hikâyesi için oldukça uygun bir yerdi.


şöyle bazı anektodlar var elimde...

kemal sunal filme adapte olabilmek ve apti şakrak karakterini özümsemek için evde bile film kostümünü çıkarmamış. çok daha güzeli; kullandığı ahşap el arabası ve süpürge ise o mıntıkadan sorumlu gerçek çöpçü (temizlik işçisi) mehmet'e zimmetli olması. onun, kemal sunal'a söylediği ama abi kaybetme üstüme zimmetli ödetirler valla sözünü kemal sunal pazarlık yaptıkları sırada gazino patronuna söyler .

Mehmet Konuk ve Kemal Sunal

gelelim o ünlü ''parka gidecekmiş iki gözümin çiçeği''ndeki parka... şimdi o park yok orada, var da yok. yıkılıp yeniden yapılmış . altı otopark, üstü yalandan yeşil alan. günümüz yaşamları gibi ...


peki ya onlar? onlar ayşen gruda ve kemal sunal.
şimdi cennete gittiler iki gözümüzün çiçekleri.