Ayvalık'ta 4 Gün Geçiren Birinden Oradaki Ortalama Fiyatlar ve Gidilecek Yerler

Balıkesir'in en önemli turistik merkezlerinden Ayvalık'a gitmeyi düşünenler için kesinlikle fikir verecek bir yazı.

ayvalık... 4 günümüzün sarımsaklı beldesinde geçtiği görece güzel tatil beldesi.

aşağıda yazacağım şeyler tamamen şahsi fikrimdir ve epey araştırıp öyle gittiğim yerlerdir.

ilk olarak konaklama için sahile 150 metre civarında mesafesi olan marine otel'i seçtik. butik bir otel oda+kahvaltı olacak şekilde iki kişilik günlük 2.000 tl civarı para ödedik. otelden genel anlamda beklentimizi yüksek tutmadığımiz için memnun kaldık. odalar temiz, her gün havlu değişimi var ve klima çalışıyordu. kahvaltısı da gayet doyurucuydu. ek olarak akşam 17.00-18.00 arası çay-kahve saati vardı. fiyat performans olarak bakarsak benim açımdan 9/10 diyebilirim. 1 puanı da sürekli koku gelen tuvaletten kırdım.

ek olarak otelin anlaşmalı olduğu rio beach'e giriş normalde ücretsiz ama rio beach denilen yer kekolar tarafından işletilen yer olduğundan deniz suyuna kadar şezlong artıklarından göt gote yatıyor herkes. bir gün bile tercih etmedik ki ilk gün gittiğimizde bizi çıkartıp yerimize rus turist almaya çalıştılar, elinizde otelin verdiği kağıdı gösterdiğimizde ise söylene söylene gittiler fakat huzurumuzu kaçırdıkları için asla ve asla tercih edilmemesini öneririm rio beach denilen yeri. hemen yanında karakaş otel'in beachi var kişi başı 100 tl'den günlük tüm gün şezlong+şemsiye kiralayabilirsiniz ve gayet de aralıklı şekilde dizilmiş şezlonglar.

rakı balık için cunda'daki zayka'yı tercih ettik. gerçekten çok şirin ve çok sakin kafa s*kmeyen, hizmet anlamında da sizi düdüklemeyen bir yer. 2 levrek, 5 meze, 20'lik beylerbeyi, 1 kadayıf kızartması ve yine simit dedikleri içinde balık olan şeyden yedik totalde 3.200 tl hesap ödedik. kadayıf kızartması ve simite totalde 850-900 tl yazmışlar o kadar pahalı bir şey olduğunu bilmiyordum ama yediğim için de pişman değilim, gayet güzeldi tıka basa da doyduk yalan yok. tek ama tek küçücük eksik çay servisini saat 21.00'de kapatmaları oldu. ben rakıyı çay ile icen biriyim. nedenini anlayamadım, 23.00'e kadar çay yok dendi. bu da nazar boncuğu olsun. ısrarla tavsiye ediyorum mekanı yine de. diğer alternatiflerin hepsinde baktım yorumları tek tek okudum ama artık doymuş oldukları için müşteri iplememe evresine geçmişler o yüzden tercih etmedim.

ayvalık tostu için aşkın tost evi önünde her gün devasa sıra olduğu için ki bence mantıksız tostcular çarşısına gittik. burada avşar büfe var girişte. sakın ha sakın buraya gitmeyin mesela. biz 2 kişi gittik 2 sandalye haricinde bomboştu masaları ve hiçbir açıklama yapmadan sert bir şekilde "dolu" dediler ve biz hemen iki yanında bi yere oturduk biz tostu yedik ettik kalkmaya yakın araplardan oluşan bir kafile geldi. anladık ki avşar büfe türk turist iplemiyor. halbuki bize kibarca deseydi rezervasyon aldım ama gelene kadar kalkarım derseniz oturun atıyorum 10 dk sonra gelirler vs. biz de ona göre oturur ya da oturmazdık. ek olarak bize dolu diyen sol kulağının arkasi dövmeli garsonumsu eleman tost servisi yaparken sigara içiyordu ki çarşı açık alan değil yarı açık alan ek olarak gıda üzerine hizmet veriyorsun ne olursa olsun sigaranı servis yaparken içmen kafadan ofsayt ama arapların bunu çok taktığını düşünmüyorum.

boşnak böreği için küçükköy'de lala'nin yerine gittik, gerçekten güzeldi ve ek olarak kaymaklı turşu da aldık (soka) tek sıkıntı kredi kartı geçmemesi bence. hemen yanında küçükköy müzesi var. küçükköy'lu eski sakinlerin eşyalarının bağışladığı yer müze olarak hizmet veriyor. benim hoşuma gitti tavsiye ederim hem de ücretsiz.

damla sakızlı ya da bademli muhallebi için macaron muhallebicisi'ni seçtik. 2 muhallebi 1 çay ve 1 türk kahvesi toplamda 240 tl tuttu diye hatırlıyorum. güzel ve kalabalık bir yer ama tatlılar güzeldi.

ayvalık sahilde orfanos cafe var çay kahve içmek için muazzam bir yer görece de ucuz. deniz kenarından denizdeki levreklere ekmek vs atıp onların ekmek için kapışmalarını izlemek çok zevkli. yavru kefaller ve baba kefaller bir arada cidden çok güzel tavsiye ederim.

kavuniçi dondurma için sahilde ayvalı dondurma olması lazım adı ve açelya cafe'de denedik. ikisi de güzeldi. yarım kavun+ 3 top dondurma 120 tl.

damla sakızlı kurabiye için güler tatlıhanesi'ni denedik ama öyle aman aman bir kurabiye değil. beklentilerinizi düşük tutun.

kebap tarzı vs bi yer düşünüyorsanız sarımsaklı'da harput kebap var. iki az mercü, bir adana bir urfa 2 ayrana 160 tl verdik. hesap yanlış mı diye tekrar baktık ama gayet de güzeldi.

sarımsaklı'da hediyelikler magnetler tane 15 lira, cunda'da tane 15 tl 3 tane 40 tl olarak satılıyor. sarımsaklı'da bir hediyelikcide bores hediyelik yanlışlıkla elim çarptı ve 2 magnet kırıldı. ben zaten parasını ödeyecektim ama bakalım ne yapacaklar diye sessizce bekledim normal davrandım, elemanlarından biri hemen geldi "2 magnet kırıldı kasada ödersiniz" dedi sertçe ve kasada bulunan orta yaşlı gözlüklü adam da hiç şöyle böyle demeden 30 lira dedi direkt, ödedim. 30 lirasında değilim bu arada fakat gösterilen tavır çok saygısızca, ben kırdığımı zaten biliyorum ve ödeyeceğim, almayabilirsin de, tamam alma da demiyorum ama bu şekilde üslup çok hoş olmadı.

buraya kadar olumlu olumsuz şeyler yazdım fakat bu ilçenin ennnnnnn büyük sorunu otopark. hele sarımsaklı'da köşe kapmaca oynuyorsun park yeri için ki sahil otel sahil cafe bunların arasında en terbiyesiz olanı. hiçbir duba vs koymadığı ve hiçbir şekilde engel olmamasına rağmen arabayı görür görmez "sabah toptancı gelecek çekin arabayı" şeklinde konuya girmesi çok ama çok terbiyesizceydi. tartışmak istemediğim için çektim arabayı, sonrasında da 5 metrelik yere kazık çakmıştı.

ayvalık çarşı'da tavsiye edebileceğim otopark olarak seçil otopark var. çok kibarlar ve asla dakika hesabı yapmıyorlar. anahtarı bırakmak her ne kadar tedirgin etse de 2 kez bıraktım ve son derece kibar şekilde hizmet aldım. ilk 1 saat 50 tl sonraki her saat için 10 tl ekliyorlar ama misal 2.5 saat sonra gelseniz de 60 tl alıyorlar. yani yarım saat daha kalmışsın 65 tl demiyorlar. sadece otoparka ulaşması biraz sıkıntılı sokaklar cok dar geniş araçlar için zor olabilir.

bunun dışında genel olarak sahiller maalesef otellere peşkeş çekilmiş. her otelin anlaşmalı beach'i var dışardan gelen para vermeden giremiyor. sarımsaklı için konuşuyorum overdose almancı, sırp, rus ve boşnak nüfus var. hatta hatta sırpların kendi otelleri bile var. bundan dolayı da türk turiste çok kibar değil esnaf. genel olarak siklememe ve bekleme yapma devam et modundalar.

seytan sofrası'na araçla çıkarsanız 50 tl veriyorsunuz, girişte direkt haraç keser gibi otopark parası alıyorlar. o kısımdaki mekanda da bir türk kahvesi 45 tl bir çay 15 tl. çok bir numarası yok ama gidecekler için bir kerelik verilebilir kafasındayım. tekrar gider miyim? nö.

genel olarak ayvalık, sarımsaklı ve cunda için tecrübe ettiklerimiz bunlar. yine belirteyim ayvalık ya da sarımsaklı fark etmez buraya giderseniz mutlaka küçük araç tercih edin hem park sorunu çok ama çok büyük bir sorun hem de sokakları çok dar girip çıkması rahat olur.

umuyorum faydası olur gideceklere.