Sosyal Medyayı Sallayan Benekli Kostümlü Müzik Grubu Angine de Poitrine Neyin Nesi?
Nedir bu Angine de Poitrine?
microtonal math-rock yapan quebec - kanadalı grup. kalp krizi gibi bir anlamı var. saçma bir grup. sevdim :) zaten kendilerine dadaist diyorlar. bu kadar görüntüsü sounduna uyan başka bir grup görmemiştim.
Mikrotonal: Standart Batı müziğindeki piyano tuşları gibi yarım seslerden daha küçük frekans aralıklarını (mikroton veya koma) ifade eder. Geleneksel müzikte kullanılmayan bu "ara sesler", Türk müziği (makamlar) ve Arap müziği gibi birçok doğu kültürünün temelini oluşturur. (E.N.)
Olayları nedir?
mikrotonal ve aksak ritm kullanmaları sound'larını tanıdık kılıyor, o yüzden nekropsi, replikas'a benzetiyorsunuz. bizde varsayılan diye bilinen kalıplar, mesela 9/8, adamlarda odd (tuhaf) diye geçiyor. iki nota arasındaki diyez-bemol dışı seslere koma' dan alışığız zaten. peki neden bu "tuhaflık" şimdi prim yapıyor? yapay zeka yüzünden.
anlatayım; bu vatandaşlar dadacı. 1920'lerin makineleşmiş dünyasında bir tepki olarak doğan dada, sanatçının normlarını değiştiriyordu. şimdi de yapay zeka değiştiriyor, bir nevi türevini alıyor. o yıllarda da fotoğraf makinesi sanatçıları soyut üretimlere itiyordu. şimdi de suno vs gibi yapay zeka araçları, müzisyenleri üretimlerini tekrar düşünmeye itiyor. bu yapay zeka araçlarının kendilerini eğittikleri külliyatta ise bu tuhaf ritmler, komalı sesler yok. oraya girmek de her müzisyenin harcı değil.
o yüzden, "insanca" ve tekrarlanması çok güç bir müzik yaptıkları için çok sevildiler. bunu şahane bir görsellik ve "zorrt bürrpp" gibi abuk sabuk konuşan bir personayla taçlandırınca çok güzel oldu, fevkalade oldu.
son günlerde youtube ana sayfamı sağdan soldan fırlayarak domine etmiş ikili
yakın zamanda kaydedilmiş bir kexp performansları var ve neymiş bakalım diye açıp izledim.
öncelikle gitar ve bas loop'undan devam eden bir mikrotonal müzik yaptıklarını özetleyelim. mikrotonal gitarlardan ötürü müziğin biraz king gizzard & the lizard wizard'ın yaptığı gibi oryantal havalarda olacağını tahmin etmiştim ama ilk şarkıyı duyduğumda funky bir çizgi film müziği ile karşılaşınca biraz şaşırdım doğrusu. performansın sonraki şarkılarında bu leziz oryantal tatlar var tabii ki ama şarkıları funky/oryantal arasında dengelemişler gibi.
açıkçası ilk duyduğumda "bu nea amuğagoyyim" şeklinde bir tepki vermedim değil. performans devam ettikçe "hmmm" demeye, "lan allah allaaah" diye devam etmeye falan başladım. hoşuma mı gitti yoksa nefret mi ettim anlayamadım.
şimdi de son iki gündür melodiler fena hâlde dilime takılıp aklımın bir köşesinde dönmeye başladı. kendimi de şarkıları tekrar açarken, youtube'daki reaksiyon vidyolarını izlerken buldum.
kostüm kısmına gelince, bu tarz kostümlerle müzik yapan çok fazla grup var zaten, yeni bir şey değil. o yüzden bu kısımdaki "kostüm yüzünden ilgi çekiyorlar" tartışmaları yersiz gibi. yine de siyah-beyaz kontrastındaki karakterler orijinal görünüyor. sevdim.
ama şöyle bir durum var, loop üzerinden yürümesi ve biraz doğaçlama tadı vermesi sebebiyle dinlemeden çok izlemekten keyif alınan oluşumlardan gibi. şahsen spotify'da açıp dinlemem ama youtube'da performansını açar izlerim.
ama canım mikrotonal müzik dinlemek istese gider king grizzard lizard wizard açarım, her şarkıya da eşlik ederek keyfimi alırım. bu grup ise bir şeylerle ilgilenirken fonda çalmalık, oradan keyif veren bir müzik yapıyor bence.
ama güzel de yani.
sonradan gelen ekleme: sadece izlemekten değil dümdüz dinlemekten de keyif alınabiliyormuş, vol.ii çok iyi albüm.