Tarkan: Altın Madalyon Filminin Bulmanın Mümkün Olmadığı Sansürlenen Sahneleri
vizyona girdiği ilk yıllarda sansüre uğramış çok kült sahnelerinin olduğu ve sansürsüz halini bulmanın asla mümkün olmadığı bir film tarkan: altın madalyon. kesilen sahnelere gelecek olursak;
tarkan: gümüş eğer filminin sonuna doğru ölen büyücü gosha'yı bir anda kanlı canlı görünce ne alaka, bu kadın ölmemiş miydi diyoruz ama aslında bu kopukluğun nedeni yeşilçam'ın belki de en kült en karanlık sahnesinin kesintiye uğramasıdır.
filmin başlarında bir rahibe (şehirdeki en günahsız kadın) ve bir dansöz (şehirdeki en günahkar kadın) kaçırılıyor. daha sonra bu kurbanlar, her ikisi de üstsüz göğüsleri açık olarak, kötü bir büyücü tarafından gizli bir mabette çarmıha geriliyorlar. büyücü her iki kadını da bıçaklıyor ve oluk oluk akan kan haçların dibindeki kanallar aracılığıyla bir iskelete ulaşıyor. iskelet yavaş yavaş kanla birlikte dirilip çırılçıplak durumdaki genç ve güzel gosha'ya dönüşüyor ve (göğüs uçları saçları tarafından örtülen) gosha diriliyor.
filmi televizyonda izlediğinizde ise rahibenin kaçırılmasının hemen ardından gosha'nın dirildiği ana geçiliyor. filmin diğer bir kayda değer sahnesinde ise çırılçıplak olarak ata binmiş gosha, tarkan'ın arkadaşlarından birinin yavuklusunun karşısına çıkıyor ve genç kadını hipnotize ediyor. genç kadın, bilinçsizce gosha'ya doğru ilerlerken dev bir örümcek ağına yakalanıyor ve gosha, onun kanını içiyor. bu sahne televizyonda gösterildiğinde yakın plan çıplaklık içeren kareler, ve bu arada kan içme anları, kesilmiş durumda: yalnızca zavallı kadının dev örümcek ağına yakalanışını görüyoruz. tarkan sislerle kaplı ormanın içinden, bir uçurum arasındaki asma köprüden geçerek gosha'nın şatosuna ulaşıyor. burada yerden kazıkların yükseldiği bir odada metalik bir adamla mücadele ediyor.
onu tek zayıf noktası olan gözlerinden kazıklayarak öldürdükten sonra çılgın kahkahaların geldiği başka bir odaya geçiyor. duvarları kıpkırmızı renkteki bu odada yüzü kukuletalı bir savaşçıyla kılıç döğüşü yapıyor. tarkan, bir kılıç darbesiyle rakibinin üstündeki elbiseyi yırtıyor ve elbisenin ardından savaşçının dolgun göğüsleri görülüyor. ikinci bir kılıç hamlesiyle kukuletayı çıkarınca (evet, bildiniz) gosha'nın yüzü meydana çıkıyor ve tarkan'ı hipnotize ediyor. aniden odanın zemininde dev bir örümcek ağı deseni beliriyor ve gosha, bu desenin üzerinde yere yıkılan tarkan'ın üstüne binip onun kanını içiyor. daha sonra gosha bir mahzende dev bir örümcek ağının içindeki tarkan'ın önünde çırılçıplak dans ederken görülüyor. ama tabii ki televizyonda bunları görmüyoruz, tarkan'ın kukuletalı savaşçıyla kılıç döğüşüne girişmesinden itibaren her şey, gosha'nın tarkan'ın kanını içmesi, sonra önünde dans etmesi tamamen kesilmiş.
ek bilgi: filmde gosha‘ya hayat veren eva bender, internetteki yaygın ve yanlış bilginin aksine ölmemiş, hayatına isveç’te devam etmektedir. son hali: